domingo, 8 de noviembre de 2015

ANTONIO ALÓS PASCÁU PRESENTE LO SEU LLIBRE “CALASANZ E UN LLUGÁ CHICO...”

28 de noviembre de 2003 y 17 de marz de 2010

 
altorricó lo timó calasanz

Lo pasat diya 28 de nobiembre de 2003 l’Asociació Cultural Lliterana “LO TIMÓ” ba organizá la presentació de l’últim llibre d’Antonio Alós, de Calasanz. L’obra trate en torno a la istoria de la localidat natal de l’autó. A l’acto ye b’asistí la concejala de Cultura de l’Achuntamén d’Altorricó, Ana Domínguez, que abíe sigut inbitada per Lo Timó.


Antonio Alós ba relatá anécdotes de la bida cotidiana de Calasanz al llarg de la istoria. Ba espllicá los orichens del lloc y ba informá sobre la primera documentació a la que apareix refllejada esta localidat lliterana. Ademés, ba proporcioná datos relacionáts en lo patrimoni cultural de la comarca. Al salón de la Casa Cultural d’Altorricó, llugá agón se ba reyalizá la presentació, tamé se podíen beure diberses fotografíes de Calasanz.

L’autó ba citá les fons documentáls de les que s’abíe serbit y se ba podre corroborá lo gran esforz y traball que Alós Pascáu abíe reyalizat durán mol tems pa que esto llibre beigués la llum. La tareya de inbestigació que ba reyalizá l’autó quede pllasmada a les 323 páchines del libre. Istoria, tradicións, llengua, antropolochía... se entremezcllen a lo llarg de l’obra. Obra a la que no ye falten algúns romansos escríts en calasancio. Dimpués de la presentació se ban bendre dibersos ejempllás de l’obra al finalizá l’acto.

Paralelamén y, al final de la presentació del llibre, Lo Timó ba presentá lo II Concúrs Lliterari n’Aragonés Oriental (V en Lliterá) “Roberto G. Bayod”, de l’año 2003. Se poden enbiá escríts asta’l 29 de febré de 2004 a la sede de Lo Timó, a la sede de FACAO a Fraga u al correu electrónic facao@hispavista.com

La entrega de premios tindrá llugá a Santistebe de Litera
durán lo mes d’abril.

Antes de conclluí l’acto se ba informá de l’éxit de la participació de FACAO al II Congrés de la Llengua Balenciana que se celebrabe a Balencia los diyes 26, 27 y 28 de nobiembre de 2003. Lo representán de Facao a Balencia ba sé lo seu presidén, Ángel Hernández, de Fraga, y la segua conferencia dube per título “Balenciá y Aragonés, dos llengües chermanes”. A la segua interbenció Hernández ba compará la situació de la nostra llengua anchí coma la de la balenciana y la reyalidat que bigüen los dos idiomes en estos moméns.

Podéu beure la foto a la Galería de fotos. Peu de foto: Antonio Alós Pascáu, autó del llibre; Éctor Castro, de Lo Timó.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.